> Sri Mulyani Dalam Pandangan Media Internasional | Prigibeach Trenggalek

Sri Mulyani Dalam Pandangan Media Internasional

Sri Mulyani Diliput Media Internasional


FACTBOX - Facts about Indonesia's Sri Mulyani Indrawati
Wed, Mar 3 01:21 PM

The role of Indonesia's reformist finance minister, Sri Mulyani Indrawati, in the bailout of a small bank will be debated by parliament on Wednesday following months of hearings by a committee.

A committee probing the 2008 bailout of Bank Century on Tuesday handed two conflicting recommendations to parliament. One found the bailout was justified, the other called for a criminal investigation into Indrawati and Vice President Boediono.

Here are five facts about Indrawati:

* Indrawati, 47, ranks among the most powerful women in the region and is one of the few Indonesian policymakers with an international profile.

* As finance minister, she has cleaned up the corrupt tax and customs departments by introducing more transparent practices, firing those caught taking bribes, and even springing surprise raids on staff to keep them honest.

Her policy of increasing tax collection to boost state revenues has earned her many enemies among the business elite who are now under pressure to pay up -- particularly after the tax office published a list of the 100 top tax dodgers which included a coal firm controlled by tycoon and politician Aburizal Bakrie.

* During her time as finance minister, Southeast Asa's largest economy has become a member of the Group of 20 leading economies and is one of the fastest growing ones in the region, partly thanks to the combination of sound economic policies and a more stable political situation.

Fitch upgraded Indonesia's sovereign credit rating to one notch below investment grade in January. It is expected to achieve the coveted investment grade within a couple of years and join Brazil, Russia, India and China -- the BRICs -- as a member of the emerging market elite.

* On the downside, she has been less successful in going after some of the Suharto-era figures facing accusations of corruption, and has met resistance from less reform-minded cabinet colleagues and coalition politicians, particularly Bakrie, the tycoon who heads the Golkar Party.

Her decision to rescue Bank Century in 2008 in order to avert a wider financial crisis was the subject of a highly politicised parliamentary inquiry that has now handed its recommendations to the house of parliament.

* She got her doctorate in economics from the University of Illinois, lectured at Georgia University on Indonesia's economy, and was an executive director of the International Monetary Fund representing 12 economies in Southeast Asia from 2002-2004.

(Reporting by Sara Webb and Sunanda Creagh; Editing by Sanjeev Miglani)
Sumber: http://in.news.yahoo.com/137/2010030...sia-s-sri.html

Buat juragan yang kurang mengerti dibawah ini terjemahannya:

FACTBOX - Fakta tentang Indonesia, Sri Mulyani Indrawati
Wed 3 Mar 01:21

Peran reformis di Indonesia menteri keuangan, Sri Mulyani Indrawati, dalam bailout bank kecil akan diperdebatkan oleh parlemen pada hari Rabu bulan-bulan berikutnya sidang oleh panitia.

Sebuah komite penyelidikan 2008 bailout Bank Century pada hari Selasa menyerahkan dua rekomendasi kepada parlemen yang saling bertentangan. Satu menemukan bailout dibenarkan, yang lain meminta penyelidikan kriminal Vice President Indrawati dan Boediono.

Berikut ini adalah lima fakta tentang Indrawati:

* Indrawati, 47, peringkat di antara wanita yang paling kuat di kawasan dan merupakan salah satu dari beberapa pembuat kebijakan Indonesia dengan profil internasional.

* Sebagai menteri keuangan, dia telah membersihkan pajak dan bea cukai korup departemen dengan memperkenalkan praktik lebih transparan, memecat mereka yang tertangkap menerima suap, dan bahkan melompat serangan kejutan staf untuk membuat mereka jujur.

Kebijakan nya meningkatkan pemungutan pajak untuk meningkatkan pendapatan negara telah menerima dia banyak musuh di kalangan elite bisnis yang sekarang di bawah tekanan untuk membayar - terutama setelah kantor pajak menerbitkan daftar 100 top Dodgers pajak yang termasuk perusahaan batubara dikontrol oleh Taipan dan politikus Aburizal Bakrie.

* Selama waktu sebagai menteri keuangan, Asa Tenggara ekonomi terbesar telah menjadi anggota dari 20 Kelompok ekonomi terkemuka dan merupakan salah satu yang paling cepat berkembang di kawasan itu, sebagian berkat kombinasi kebijakan ekonomi yang sehat dan situasi politik yang lebih stabil .

Fitch upgrade kedaulatan Indonesia peringkat kredit ke satu tingkat di bawah tingkat investasi di bulan Januari. Diharapkan untuk mencapai nilai investasi yang didambakan dalam beberapa tahun dan bergabung Brazil, Rusia, India dan Cina - yang BRICs - sebagai anggota elit pasar yang sedang berkembang.

* Pada sisi negatifnya, ia telah kurang berhasil dalam mengejar beberapa tokoh era Soeharto menghadapi tuduhan korupsi, dan telah bertemu perlawanan dari kurang reformasi kabinet yang berpikiran kolega dan koalisi politisi, terutama Bakrie, konglomerat yang memimpin Partai Golkar .

Keputusannya untuk menyelamatkan Bank Century pada tahun 2008 dalam rangka untuk menghindari krisis keuangan yang lebih luas adalah subjek yang sangat parlemen politicised penyelidikan yang kini telah menyerahkan rekomendasi ke rumah parlemen.

* Dia mendapat gelar doktor dalam ilmu ekonomi dari University of Illinois, kuliah di Universitas Georgia pada perekonomian Indonesia, dan merupakan direktur eksekutif Dana Moneter Internasional yang mewakili Tenggara 12 ekonomi di Asia dari 2002-2004.

(Reporting by Sara Webb dan Sunanda Creagh; Editing by Sanjeev Miglani)

Sumber : Kaskus

0 Komentar:

Posting Komentar

Bila Anda suka dengan entry blog ini, sudilah menuliskan komentar di sini.
Terimakasih.